26 stycznia 2014

Drobiowa szynka z szynkowara



Dziś mam przyjemność pochwalić się rewelacyjną szyneczką, którą zrobiłam dzięki uprzejmości Św. Mikołaja. Nie jest to jednak mój prezent, a mojej Mamci, tak dla ścisłości :P
Powiem krótko, jest to urządzenie, które każdy miłośnik dobrej wędliny powinien mieć na stanie. Na pierwszy ogień zrobiłyśmy wędlinkę z indyka i kurczaka, która po prostu nie mogła się nie udać. Delikatna, soczysta i przede wszystkim bez zbędnego badziewia konserwującego. Nawet Luby spytał czy będę takie robiła dzieciom i tatusiowi :D Szczerze zachęcam :)

* Do przyrządzenia poniższego przepisu potrzebny jest szynkowar o pojemności 1,5kg, woreczki do szynkowara i termometr kuchenny

Składniki:

- 0,8kg piersi z indyka
- 0,3kg piersi z kurczaka
- 2 łyżeczki soli peklowej
- 1,5 łyżeczki żelatyny
- 0,5 szklanki wody
- łyżka czosnku niedźwiedziego
- 3 ząbki świeżego czosnku
- łyżeczka słodkiej papryki

Umyte i oczyszczone z tłuszczu itp piersi kroimy w różnej wielkości kawałki. Przyprawiamy, dolewamy wodę i mieszamy. Woreczek umieszczamy w szynkowarze, mięso wkładamy dość mocno je ubijając, aby pozbyć się powietrza. Woreczek zawiązujemy, szynkowar zamykamy, wkładamy do lodówki na noc. Tuż po porannej kawie szynkowar wkładamy do garnka o tej samej wysokości, zalewamy zimną wodą, aż po sam brzeg i trzymamy na dużym ogniu do uzyskania 80 stopni Celsjusza. Następnie zmniejszamy ogień i parzymy szynkę przez 1,5h. Ściągamy z ognia i studzimy przez około 8 godzin. Szyneczka będzie gotowa w sam raz na kolację ;) 



6 komentarzy:

  1. Domowa pachnącą i ten kolor zupełnie różniący prawdziwą szynkę od kupnej z mnóstwem chemii. Uwielbiam :)
    Zapraszam do polubienia mojego bloga https://www.facebook.com/pysznosci.kociolek

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie gdzie najlepiej zakupić woreczki do szynkowara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam razem z szynkowarem na Allegro,ale same woreczki są też i to w dość dużym asortymencie.

      Usuń
    2. ja również kupiłam z szynkowarem oraz termometrem :)

      Usuń