4 lutego 2014

Makaron z rukolą, szynką parmeńską i pomidorkami w sosie z żółtka


Klasyczne połączenie smaków, świetnie ze sobą współgrających. Lekki sosik oblepiający subtelnie nitki makaronu, podobnie jak w przypadku makaronu z anchois i kaparami

Składniki:

- 2 gniazdka makaronu
- garść rukoli
- 3-4 pomidorki koktajlowe
- pieprz
- 3 plasterki szynki parmeńskiej
- ząbek czosnku
- oliwa z oliwek
- żółtko
- 2 łyżki wody z makaronu
- parmezan

Makaron gotujemy al dente. Rukolę i przekrojone w pół pomidorki posypujemy pieprzem i skrapiamy oliwą. Na patelni z oliwą z oliwek podsmażamy przeciśnięty przez praskę czosnek, po niecałej minucie dodajemy pokrojoną w kawałki szynkę parmeńską. Dodajemy makaron z dwiema łyżkami wody z gotowania, ściągamy z ognia, dodajemy pomidory i rukolę, oraz żółtko jaja. Mieszamy, aby żółtko oblepiło cały makaron. Podajemy posypane odrobiną parmezanu. Nie za dużo, i szynka parmeńska i parmezan są bardzo słone :) 


7 komentarzy:

  1. Ależ wygląda mniamniusnie. Pięknie wygląda. Zrobisz mi taki jak przyjedzie do domku:-)? L. J :-*

    OdpowiedzUsuń
  2. czy jako danie na zimno tez jest taka smakowita ? :) Bo mam ochotę przygotować ją sobie do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawdę mówiąc nie próbowałam, ale jestem zdania, że generalnie przyprawy są bardziej aromatyczne w wysokich temperaturach, dlatego bulwersuje mnie, gdy idę do restauracji i dostaję zimną zupę...

      Usuń
  3. dzisiaj robię!

    OdpowiedzUsuń