5 marca 2014

Drożdżowy chlebek z prażoną cebulką



Nie jest to pierwszy chleb, jaki wyszedł z piekarnika za pomocą moich rąk. Jest natomiast pierwszym białym chlebem, który zrobiłam w 100% samodzielnie, i mam tu na myśli oczywiście brak pomocy mojej Mamy. Wiele razy robiłyśmy wspólnie ciemny chleb na zakwasie z ogromną ilością różnych ziaren, jednak mi zamarzyło się zrobienie klasycznego, białego chleba. Nie byłabym sobą, gdybym go jednak w jakiś sposób nie urozmaiciła, dlatego dodałam do niego trochę prażonej cebulki. Przysięgam, że jest to dopiero początek mojej przygody z pieczeniem chleba i spodziewać się możecie jeszcze wielu tego typu przepisów :)

Składniki:

- 0,5kg mąki pszennej
- 300ml ciepłej wody
- 30g świeżych drożdży
- łyżeczka soli
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 2 łyżki prażonej cebulki

W miseczce kruszymy drożdże i zalewamy dość ciepłą wodą. Mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce na 10 minut.
W dużej misce mieszamy mąkę z solą, dodajemy zaczyn z drożdży i oliwę z oliwek, wyrabiamy ciasto, aż będzie gładkie i sprężyste. Na koniec dodajemy prażoną cebulę, ja dodałam kupną, ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyście sami ją uprażyli. Na płycie do pieczenia rozkładamy papier, smarujemy lekko oliwą z oliwek, a następnie układamy na nim uformowany bochenek chleba. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30-40 minut. Po tym czasie piekarnik wyłączamy, ale chlebek zostawiamy w środku, aby ostygł. 

2 komentarze:

  1. mmm, musiał i smakować, i pachnieć wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smakowicie wygląda. Też jestem na etapie robienia pieczywa.

    OdpowiedzUsuń