3 kwietnia 2014

Wiosenna sałatka ziemniaczana z jajami przepiórczymi







 Nieskomplikowana, a genialna w swej prostocie sałatka. Co prawda, moja Mama zawsze używa jaj przepiórczych i w ogóle ich nie kroi, a ja użyłam jaj kurzych, które pokroiłam i żółtko się trochę wymieszało z sosem, ale w niewielkim stopniu zmienia to smak sałatki. Pominęłam również majonez, co niestety ujęło trochę jej uroku. Decyzję pozostawiam Wam :) 

Składniki:

- opakowanie jaj przepiórczych (ja użyłam 3 kurzych)
- tyle samo młodych ziemniaków (ja wykorzystałam trzy, trochę większe od jajek)
- 3-4 ząbki czosnku (u mnie 2)
- 200ml jogurtu naturalnego
- pęczek szczypiorku
- sól i pieprz
- łyżka oleju z pestek słonecznika

Jajka gotujemy na twardo, ziemniaki w mundurkach do miękkości, ok. 20 minut. Obieramy, kroimy na równe kawałki. Jogurt naturalny mieszamy z olejem z pestek słonecznika, doprawiamy solą i pieprzem oraz przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Mieszamy, dodajemy do pokrojonych jajek i ziemniaków razem z posiekanym szczypiorkiem.

Smacznego! 

Lekka WielkanocWielkanocne Smaki - edycja IV

1 komentarz:

  1. Takie połączenie zawsze i wszędzie jest dla mnie przepyszne. Bardzo chętnie wproszę się na odrobinę. :)

    OdpowiedzUsuń