9 maja 2014

Bułki do hamburgerów


Moda na domowe, slow-foodowe hamburgery dopadła i mnie. Przygotować je oczywiście można z przeróżnymi dodatkami, u mnie były to: wołowina, ogórek kiszony, pomidor, sałata, sos kaparowy, grillowana cukinia, ser żółty, czerwona cebula. Dziś jednak pokażę jak przygotowałam bazę, czyli bułki do moich burgerów. Posiłkowałam się prostym i efektownym przepisem podkradzionym od Kulinarnej Piniaty. Oto i on: 

"Składniki (6 bułek):

- 400g mąki pszennej
- 170ml letniego mleka (ja dałam szklankę)
- 2 łyżki miękkiego masła
- 1,3 łyżki cukru
- łyżeczka soli
- 15g drożdży (ja dałam 20g)

Drożdże rozpuszczamy w mleku z cukrem i odstawiamy na jakieś 10-15 minut żeby "ruszyły". Dodajemy pozostałe składniki i wyrabiamy gładkie ciasto. Odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia. Ciasto lekko zagniatamy jeszcze raz i dzielimy na 6 części. Każdy kawałek formujemy w okrągłą bułkę do hamburgera i układamy na blasze wyłożonej papierem. Odstawiamy na 15-20 min do podrośnięcia. Pieczemy w 200 stopniach przez
 13-15 minut do pożądanego koloru skórki. Opcjonalnie można przed pieczeniem posmarować rozmąconym jajkiem i posypać ziarnem sezamowym."

źródło: kulinarnapiniata.pl

2 komentarze: