20 lutego 2013

Ciasto jogurtowo-kokosowe z wiśniami i kokosową kruszonką





Nie umiem piec ciast. Mówię tak, bo po raz kolejny wyszedł mi 'lekki' zakalec. Mimo to, smakuje mi bardzo. Coraz częściej chodzą mi ostatnio po głowie słodkości, więc myślę, że częściej będę podejmowała próby upieczenia czegoś pysznego.

Składniki:

Ciasto:
- 4 jajka
- 400ml jogurtu naturalnego
- 200g mąki pszennej
- 100g cukru (można dodać więcej)
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- połowa wiórków kokosowych pozostałych z likieru kokosowego
- słoiczek wiśni w syropie (mogą być inne owoce, takie jak lubimy)

Kruszonka:
80g masła
- 80g cukru
- 100g mąki
- druga połowa wiórków kokosowych pozostałych likieru kokosowego


Roztapiamy masło na kruszonkę. Dodajemy cukier, mąkę i wiórki kokosowe. Zagniatamy. Jajka i cukier ubijamy na puszystą masę. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, jogurt oraz połowę wiórków kokosowych. Dobrze mieszamy. Ciasto przekładamy do formy (ja użyłam silikonowej keksówki, jednak okazała się być zbyt mała). Na ciasto wykładamy owoce, u mnie wiśnie w syropie (domowej roboty) oraz kruszonkę. Wkładamy do rozgrzanego do 170 stopni piekarnika na ok godzinę. 






1 komentarz: