11 kwietnia 2013

Biały blok z herbatnikami, orzechami włoskimi i wiórkami kokosowymi



Niby kojarzy mi się z Bożym Narodzeniem, ale na Wielkanoc też gościł na moim stole. Właściwie, robię go z Mamą wiele razy w roku, ponieważ jest on przez całą rodzinę ubóstwiany. Raz wersja ciemna - z kakao, raz wersja biała - z wiórkami kokosowymi. Bardzo lubię oba, ale zdecydowanie lepszy jest ten biały ;) A to dlatego, że znajdują się w nim wiórki kokosowe, które sprawiają, że blok jest bardzo kruchutki, a nie zbity i twardy. Jest to moim zdaniem ogromna zaleta. U mnie ZAWSZE występuje w takiej właśnie wersji, ale niektórzy dodają też kandyzowane owoce, rodzynki itp.

Składniki (okrągła blaszka): 

- 1 szklanka cukru
- 1/2 szklanka mleka
- kostka masła
- cukier waniliowy
- 400g mleka w proszku
- 200g pokruszonych herbatników
- 100g pokruszonych orzechów włoskich
- pół szklanki wiórków kokosowych

Mleko, masło, cukier biały i cukier waniliowy umieścić w sporym garnku. Wstawić na mały ogień i roztapiać, cały czas mieszając. Zagotować i odstawić do ostygnięcia. Dodać mleko w proszku, wymieszać i natychmiast dodać herbatniki, orzechy i wiórki kokosowe. Ponownie wymieszać, wyłożyć na blasze wyłożonej folią spożywczą, przycisnąć, aby powstała w miarę gładka powierzchnia. Chłodzić w lodówce do czasu, aż masa zrobi się twarda. Podajemy w formie batona, świetny do porannej kawy ;)


19 komentarzy:

  1. Zawsze robiłam ciemną wersję. Biała wygląda równie ciekawie. Do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam do zrobienia, naprawdę warto ;)

      Usuń
  2. niestety nie jem takich rzeczy, ale musze skomentować, bo piękne są.....:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tym bardziej dziękuję za komentarz:) ale... dlaczego nie jesz takich rzeczy?! wiesz, ile tracisz?! :(

      Usuń
  3. Coś dla zwolenników białej czekolady:) Musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie tak:) ja, jeśli mam wybór, zawsze wybiorę białą :D zapewniam, że blok jest baaardzo pyszny :P

      Usuń
  4. Pysznie wygląda..ale do akcji dodać nie mogę..w składnikach nie ma czekolady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję ;) co do akcji, to ja ten bloczek traktuje jako czekoladę, dlatego chciałam dodać;) pozdrawiam

      Usuń
  5. super, biały blok nie pamiętam kiedy jadłam:( Pozdrowienia z Kuchni Marlenity

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, również pozdrawiam :) w takim razie najwyższa pora przypomnieć sobie ten smaczek :D

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. dziękuję ;) zapewniam, że smakuje jeszcze lepiej niż wygląda :D

      Usuń
  7. Wręczyłabym taki na prezent:)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm.. biały blog! kusi mnie bardziej niż te ciemne :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo po mojemu:), wygląda obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie jest obłędny :) jego jedyną wadą jest to, że jak się sięgnie po jeden kawałek to nie można przestać sięgać po następne ;P

      Usuń
  10. Robię ciemny blok zwykle..smakuje wybornie czekoladowo. Ten wygląda zachęcająco,no więc..wypróbuję:0

    OdpowiedzUsuń