11 kwietnia 2013

Biały blok z herbatnikami, orzechami włoskimi i wiórkami kokosowymi



Niby kojarzy mi się z Bożym Narodzeniem, ale na Wielkanoc też gościł na moim stole. Właściwie, robię go z Mamą wiele razy w roku, ponieważ jest on przez całą rodzinę ubóstwiany. Raz wersja ciemna - z kakao, raz wersja biała - z wiórkami kokosowymi. Bardzo lubię oba, ale zdecydowanie lepszy jest ten biały ;) A to dlatego, że znajdują się w nim wiórki kokosowe, które sprawiają, że blok jest bardzo kruchutki, a nie zbity i twardy. Jest to moim zdaniem ogromna zaleta. U mnie ZAWSZE występuje w takiej właśnie wersji, ale niektórzy dodają też kandyzowane owoce, rodzynki itp.

Składniki (okrągła blaszka): 

- 1 szklanka cukru
- 1/2 szklanka mleka
- kostka masła
- cukier waniliowy
- 400g mleka w proszku
- 200g pokruszonych herbatników
- 100g pokruszonych orzechów włoskich
- pół szklanki wiórków kokosowych

Mleko, masło, cukier biały i cukier waniliowy umieścić w sporym garnku. Wstawić na mały ogień i roztapiać, cały czas mieszając. Zagotować i odstawić do ostygnięcia. Dodać mleko w proszku, wymieszać i natychmiast dodać herbatniki, orzechy i wiórki kokosowe. Ponownie wymieszać, wyłożyć na blasze wyłożonej folią spożywczą, przycisnąć, aby powstała w miarę gładka powierzchnia. Chłodzić w lodówce do czasu, aż masa zrobi się twarda. Podajemy w formie batona, świetny do porannej kawy ;)


22 komentarze:

  1. Zawsze robiłam ciemną wersję. Biała wygląda równie ciekawie. Do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. niestety nie jem takich rzeczy, ale musze skomentować, bo piękne są.....:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tym bardziej dziękuję za komentarz:) ale... dlaczego nie jesz takich rzeczy?! wiesz, ile tracisz?! :(

      Usuń
  3. Coś dla zwolenników białej czekolady:) Musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie tak:) ja, jeśli mam wybór, zawsze wybiorę białą :D zapewniam, że blok jest baaardzo pyszny :P

      Usuń
  4. Pysznie wygląda..ale do akcji dodać nie mogę..w składnikach nie ma czekolady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję ;) co do akcji, to ja ten bloczek traktuje jako czekoladę, dlatego chciałam dodać;) pozdrawiam

      Usuń
  5. super, biały blok nie pamiętam kiedy jadłam:( Pozdrowienia z Kuchni Marlenity

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, również pozdrawiam :) w takim razie najwyższa pora przypomnieć sobie ten smaczek :D

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. dziękuję ;) zapewniam, że smakuje jeszcze lepiej niż wygląda :D

      Usuń
  7. Wręczyłabym taki na prezent:)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm.. biały blog! kusi mnie bardziej niż te ciemne :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo po mojemu:), wygląda obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie jest obłędny :) jego jedyną wadą jest to, że jak się sięgnie po jeden kawałek to nie można przestać sięgać po następne ;P

      Usuń
  10. Robię ciemny blok zwykle..smakuje wybornie czekoladowo. Ten wygląda zachęcająco,no więc..wypróbuję:0

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Takiego bloku czekoladowego jeszcze nie miałem okazji nigdy jeść, ale muszę przyznać, że wygląda bardzo fajnie. Ja jestem również zdania, że fajnie sprawdza się blok czekoladowy z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-blok-czekoladowy/ i akurat ten ja bardzo chętnie robię.

    OdpowiedzUsuń