4 kwietnia 2013

Sałatka a'la Ada, czyli sałatka z kurczakiem, fetą, ananasem i majonezem czosnkowym



Należę do osób, które ananasa używają tylko i wyłącznie w deserach. Nie lubię pizzy z krewetkami i ananasem, ani połączenia papryki i ananasa w sosie meksykańskim. "Coś" się zmieniło około rok temu, gdy moja współlokatorka Ada, spytała czy mam ochotę na sałatkę z kurczaka, kukurydzy, fety i ananasa w sosie czosnkowym, którą przygotowała. Automatycznie powiedziałam, że nie, ponieważ nie lubię takich połączeń, jednak Ada nalegała, żebym spróbowała, bo może się przekonam. No cóż, raz się żyje, więc spróbowałam. Rezultat? Stała się ona jedną z sałatek należących do mojej top listy. Okazało się, że smaki te wcale się nie gryzą, a wręcz idealnie do siebie pasują. Sos czosnkowy stanowi jej doskonałe wykończenie. Dlatego, gdy tylko zobaczyłam akcję Ananasowy tydzień, od razu wiedziałam co przygotuję w najbliższym czasie na kolację. Niestety zapomniałam kupić kukurydzę, ale zapewniam, że słodycz ananasa jest wystarczająca :) Zdaję sobie sprawę, że sałatka wygląda bardzo chaotycznie, i pewnie mało apetycznie, ale jest naprawdę jedną z najlepszych jakie kiedykolwiek jadłam!

Składniki: 

- 200g mięska z kurczaka (gotowanego lub pieczonego)
- 150g ananasa z puszki
- 200g sera feta
- 3 łyżeczki majonezu/jogurtu naturalnego
- 2 ząbki czosnku

Zaczynamy od wymieszania majonezu z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, aby sos się przegryzł. Mięso szarpiemy w rękach na kawałeczki. Jeżeli używamy mięska z udek czy skrzydełek, to polecam wykorzystanie pozostałych kości do przygotowania bulionu:) Do mięsa dodajemy pokrojony w kostkę ser feta i ananasa. Dodajemy wcześniej przygotowany sos czosnkowy i sałatka gotowa :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz